W ubiegłym tygodniu został podpisany protokół odbioru końcowego wraz z uzyskaniem przez Gminę Wolin pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wykonawca terminowo – w trzynaście miesięcy zrealizował roboty budowlane polegające remoncie zdegradowanej części istniejącej obiektu oraz zakończył prace nad rozbudowywaną częścią obiektu.
Projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020; Oś priorytetowa IX Infrastruktura publiczna; Działanie 9.3. Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności i obszarów miejskich i wiejskich.
Całkowita wartość projektu to 3,5 mln zł, z czego dofinansowanie w ramach RPO WZ wyniesie 2,7 mln zł. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 3 463 912,32 zł, dofinansowanie to 2 597 934,23 zł; wkład własny: 865 978,09 zł.
Firma Najda Consulting Sp. z o.o. sp. k podczas realizacji tej inwestycji pełniniła funkcję Inżyniera Kontraktu dla projektu.
W przypadku tego projektu rozpoczęliśmy z Gminą Wolin współpracę od pozyskania środków unijnych na remont i rozbudowę tego zdegradowanego obiektu. Inwestycja była współfinansowana z trzech różnych źródeł finansowych, zatem sporym wyzwaniem był podział inwestycji na oddzielnie rozliczane zakresy. Pełniąc rolę Inżyniera Kontraktu napotkaliśmy na bardzo dużo problemów technicznych – co chwila zaskakiwały nas nowe niespodzianki techniczne w tym budynku po dokonywaniu odkrywek. Wspólnie z przedstawicielami Gminy Wolin, Wykonawcą robót oraz nadzorem autorskim rozwiązywaliśmy napotkane problemy – informuje Andrzej Najda, Prezes Zarządu Najda Consulting.
Zakres usług Inżyniera Kontraktu w zakończonym projekcie to m.in.:
- zweryfikowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
- przygotowanie dokumentacji przetargowej na wybór wykonawcy robót ,
- nadzór inwestorski w branży konstrukcyjno- budowlanej, instalacji sanitarnych oraz elektrycznej,
- rozliczanie przyznanych środków unijnych,
- dokonywanie odbiorów robót budowlanych, w tym odbioru końcowego oraz sprawdzenia i weryfikacji poprawności i kompletności dokumentów odbiorowych,
- oddanie inwestycji do użytkowania.
Efekty projektu:
Poza zakresem remontu istniejącego budynku przedszkola miejskiego, został wykonany remont części obiektu przeznaczonego na żłobek oraz została wykonana rozbudowa obiektu przedszkola w Wolinie. Z zakończonego remontu i rozbudowanego budynku będzie mogło korzystać 200 dzieci, co znacząco wpłynie na poprawienie warunków mieszkańców Wolina w dostępnie do opieki przedszkolnej i żłobkowej.
Zadania inwestycyjne w projekcie:
Projekt zrealizowany został w jednym etapie składającym się z trzech głównych zadań inwestycyjnych:
1) Przebudowa i rozbudowa budynku o część przedszkolną i żłobkową wraz z zagospodarowaniem terenu,
Zakres robót budowlanych :
– prace rozbiórkowe,
– izolacja pionowa istniejących ścian fundamentowych,
– stolarka i ślusarka okienna i drzwiowa zewnętrzna,
– stropodach – pokrycie, obróbki blacharskie
– tynki i elementy z płyt GK,
– podłoża betonowe,
– izolacje przeciwwilgociowe, cieplne, przeciwdźwiękowe,
– impregnacja istniejących elementów drewnianych do stopnia NRO,
– posadzki, podłogi, wykładziny,
– roboty malarskie,
– stolarka i ślusarka okienna i drzwiowa wewnętrzna,
– elementy ślusarskie i stolarskie,
– wyposażenie wewnętrzne,
– elewacja,
– zagospodarowanie terenu.
2) Wyposażenie przebudowanego i rozbudowanego obiektu przedszkola,
3) Wyposażenie placu wokół przedszkola.
4) Remont kotłowni.