Z przyjemnością informujemy o zakończeniu IV etapu prac badawczo rozwojowych realizowanych przez ASTILLERO Sp. z o.o. (należąca do NET MARINE GROUP) polegającego na budowie mobilnego doku pływającego o obniżonej masie własnej.
W ramach realizowanych od 2021r. roku prac badawczo rozwojowych powstał wybudowany prototyp doku. To pierwszy nowy dok dla stoczni remontowej w Szczecinie od lat 80. Konstrukcja została posadowiona na terenie stoczni remontowej, przez dziesięciolecia znanej jako Stocznia Remontowa Parnica, a później Pomerania.
Parametry doku:
Nośność: 5000 ton
Długość Lcc: 128,00 m
Długość pontonu Lpp: 123 m
Szerokość B: 30,50 m
Szerokość pomiędzy basztami Bw: 25,00 m
Wysokość boczna HD: 11,00 m
Zanurzenie konstrukcyjne: Tk: 10,00 m
Nasza firma została zaangażowana przez Astilerro sp. z o.o. do realizacji następujących zadań w projekcie:
- rozliczenie przyznanej dotacji unijnej
- opracowanie zapytań ofertowych na wyłonienie dostawców
- przygotowanie wniosków o zaliczki
- przygotowanie wniosków o refundacje
- przygotowanie formularzy zmian
Poniżej prezentujemy fragment oświadczenia inwestora:
Zarząd NET MARINE Group, ma zaszczyt poinformować iż w dniu 31 maja 2023 roku, firma ASTILLERO Sp. z o.o. należąca do naszej Grupy, zakończyła zgodnie z założonym harmonogramem, realizację IV ETAPU projektu „Prace B+R nad opracowaniem procesu kompleksowego remontowania jednostek pływających z wykorzystaniem innowacyjnego mobilnego doku pływającego o obniżonej masie własnej” który uzyskał dofinansowanie w ramach Działania 1.1 Projekty B+R przedsiębiorstw / Poddziałania 1.1.1 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (umowa o dofinansowanie nr POIR.01.01.01-00-1644/20).
Zakończenie ETAPU IV polegało na technicznym wodowaniu konstrukcji. Do zakończenia realizacji projektu pozostał już tylko V ETAP.
Konsekwentnie prowadzona, polityka rozwoju NET MARINE GROUP – firmy o wyłącznie polskim kapitale – w zakresie komplementarności oferowanych usług, pozwoli nam wkrótce świadczyć kompleksowe usługi remontowe statków w oparciu o posiadaną innowacyjną infrastrukturę stoczniową.
Inwestycja zdobyła dofinansowanie z uwagi na swoją innowacyjność, która opisana jest w samym tytule projektu, czyli „Prace B+R nad opracowaniem procesu kompleksowego remontowania jednostek pływających z wykorzystaniem innowacyjnego mobilnego doku pływającego o obniżonej masie własnej”.