W ramach Go To Brand priorytetowo będą traktowane firmy eksportowe, które chcą promować za pieniądze unijne swoje produkty za granicą.
Działanie będzie skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw:
- posiadających innowacyjny produkt/usługę (markę produktową, która ma szanse stad się marką globalną, rozpoznawalną na rynkach zagranicznych),
- prowadzących działalność eksportową,
- prowadzących samodzielną działalność badawczo-rozwojową, lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.
Według wstępnych założeń został przedstawiony katalog kosztów, które będą mogły być sfinansowane w ramach działania:
- Zakup usługi polegającej na opracowaniu dla MŚP nowego lub znacząco ulepszonego produktu, usługi, technologii produkcji lub projektu wzorniczego;
- Zakup usługi związanej z innowacjami nietechnologicznymi, w tym w ramach nowych modeli biznesowych, pod warunkiem, że są niezbędne do realizacji usługi, o której mowa w pkt 1
- Zakupu materiałów, pod warunkiem, że są niezbędne do realizacji usługi, o której mowa w pkt 1;
- Uzyskanie wstępnego orzeczenia rzecznika patentowego o zdolności patentowej wynalazku lub zdolności ochronnej wzoru użytkowego
- Koszty usług doradczych świadczonych przez doradców zewnętrznych;
- Uzyskanie dostępu do zagranicznej infrastruktury badawczo-rozwojowej;
- Szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- Zakup usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- Delegacje i zakwaterowanie pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach;
- Koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
- Transport i ubezpieczenie w związku z udziałem w targach;
- Dokonanie wpisu do katalogu targowego;
- Udział w seminariach, kongresach i konferencjach;
- Działania Informacyjno – promocyjne w ramach projektu;
- Walidacja i obrony patentów i innych wartości niematerialnych i prawnych;
- Zakup usług doradczych w zakresie innowacji i usług wsparcia innowacji.
Poziom dofinansowania: do 50% lub do 85%.
Poziom dofinansowania w zależności od wielkości przedsiębiorstwa
Woj. mazowieckie
80% w przypadku mikroprzedsiębiorstw
75% w przypadku małych przedsiębiorstw
60% w przypadku średnich przedsiębiorstw
Pozostałe województwa
85% w przypadku mikroprzedsiębiorstw
75% w przypadku małych przedsiębiorstw
60% w przypadku średnich przedsiębiorstw
Maksymalna wartość projektu – 1 000 000 PLN
Wsparcie: do 50% (pomoc publiczna i pomoc de minimis) albo do 85% (pomoc de minimis).
W przypadku finansowania całości wydatków pomocą de minimis
Intensywność wsparcia uzależniona od posiadanego statusu:
- Mikroprzedsiębiorstwa: do 85% (80 % w woj. Mazowieckim)
- Małe przedsiębiorstwa: do 75%
- Średnie przedsiębiorstwa: do 60%
Projekt musi się wpisywać w 12 branż wyróżnionych przez Ministerstwo Gospodarki do dofinansowania:
- Sprzęt medyczny,
- Maszyny i urządzenia (m.in. maszyny dla górnictwa, rolnictwa, budownictwa),
- Kosmetyki,
- IT/ICT,
- Biotechnologia i farmaceutyka,
- Moda polska (odzież, wyroby jubilerskie, design),
- Budowa i wykańczanie budowli (m. in. budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa),
- Jachty i łodzie,
- Meble,
- Polskie specjalności żywnościowe,
- Sektor usług prozdrowotnych,
- Części samochodowe i lotnicze.
W marcu 2016 r. powinna się pojawić informacja określająca zakres przedmiotowy konkursu dot. konkretnych produktów i usług w ramach poszczególnych branż z wyszczególnieniem kodów PKD . Ponadto, zostanie również podany wykaz krajów oraz wydarzeń , które będą mogły być dofinansowane w ramach działania.
Zgodnie z harmonogramem działania ogłoszenie o konkursie nastąpi już 16 maja 2016, a nabór wniosków jest planowany od 24 czerwca 2016 do 8 sierpnia 2016.
Drugi nabór w ramach tego działania zostanie ogłoszony w październiku tego roku i będzie trwał od listopada do grudnia 2016.
Na bieżąco będziemy informowali na naszych stronach www o pojawiających się nowościach w ramach tego programu.